Lots of stories - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van karinboslooper - WaarBenJij.nu Lots of stories - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van karinboslooper - WaarBenJij.nu

Lots of stories

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

27 November 2006 | Australië, Gold Coast

Lieve allemaal,

Op vele verzoek weer een verhaal in t Nederlands. Aangezien ik over drie weken weer moet herintegreren in de Nederlandse maatschappij en ik al serieuze Nederlandse woordvindproblemen heb, is t ook geen verkeerd idée mijn Nederlands weer bij te spijkeren ;)
Ik ben met mn huisgenootjes begonnen aan de activiteiten van onze to-do-list-before-we-go.
Vorig weekend zijn we op zaterdag naar Springbook, een groot National Park, geweest. Na een picnic hebben we een lange wandeling gemaakt langs een van de watervallen. Erg mooi! Daarna zijn we doorgereden naar Natural Bridge, waar je vlak na de schemering gloeiwormen in een grot kan zien. Dat was heel bijzonder, alsof je naar een miniatuur sterrenhemel kijkt.

Dan was activiteit nummer 1. Activiteit nummer 2 stond gepland voor zondag. Hattie en ik zijn zondagochtend eerst naar een srufboatcarnival geweest waar Dan en Nick hun eerste wedstrijd roeiden. Ook Em was er met haar nieuwe crew. De surf was niet al te spectaculair, maar de boys roeiden echt super goed en wonnen met vijf bootlengtes voorsprong.
S Middags zijn we naar Mount Tamborine gereden voor wijnproeven. Na (weer) een picnic (ja, bergen, mooi weer en picnic dat gaat nou eenmaal heel goed samen) zijn we naar verschillende wineries gereden om hun wijnen te proeven. Maar we waren niet heel echt onder de indruk van hun wijnen. Wat wel erg leuk was, was de kaasfabriek waar je kaas kon proeven. Het meisje achter de toonbank liet ons een reeks van geitenkazen, schimmelkazen en feta’s kazen proeven. Er zat ook een Nerderlandse kaas tussen, Coeda. Tja, het was best lekker, maar van Coeda had ik echt nog nooit gehoord. Maar er ging een lampje branden toen ik in de vintine Gouda-kaas zag liggen. Hopelijk verkoopt het kaasmeisje vanaf nu Gouda in plaats van Coeda :)

Verder heb ik met mijn huisgenootjes Sinterklaas gevierd. Sinterklaas kennen ze hier niet, dus ik heb ze verteld over onze Sint met de pieten, de cadeaus, en de traditie van de schoen zetten. Nadat ze allebei een liedje hadden gezongen (en ik natuurlijk de Nederlandse Sinterklaasliedjes) hebben we allemaal onze schoen gezet. Ja, en Sint vergeet zelfs de Nederlanders in Australie niet. De volgende dag lag er in elke schoen een chocoladeletter (van AH ) en een zak met pepernoten en taaitaai. Bedankt Sint! Ook namens mn huisgenootjes, die toen ik thuis kwam van Uni zaten te smullen van de chocolade en koek.

Die maandag heb ik trouwens ook het tweede deel van mijn implantaat gekregen. Ik was er best zenuwachtig voor, want het was ff afwachten of de implantaat wel goed in mn bot gehecht zou zijn en daarbij keek ik niet heel erg naar uit dat er weer in dingen in mn kaak geschroefd zouden worden. Gelukkig viel het achteraf heel erg mee. De implantaat zag er volgens John goed uit en de operatie was niet zo pijnlijk als afgelopen keer. Ik schrok wel toen ik in de spiegel keek en een metalen pin uit mn tandvlees (vol met hechtingen) zag steken. Door die pin kan ik het plaatje met de tijdelijke tand niet dragen, dus ik heb weer een week tandloos rondgelopen. Maar komende woensdag ga ik gipshappen voor de kronen en dat ziet het er hopelijk snel allemaal weer goed uit :)

Dinsdag heb ik de een van de laatste afspraken met mn begeleider Alfred gehad. We hebben alle tumoren onder de microscoop bekeken voor de kleuringen van de tweede marker. Ik had de meeste in het lab al gezien en was er erg tevreden over en hij was er ook erg blij mee. Met de resultaten van het onderzoek hebben we een abstract geschreven voor de Conference of Oral Pathology in Amsterdam. DUs als het even meezit wordt mijn onderzoek volgend jaar door Alfred in Amsterdam gepresenteerd!
Vrijdag was the Health and Medical Conference in Brisbane, waar ik het eerste deel van mij onderzoek gepresenteerd heb. Het was heel kleinschalig en er zaten ongeveer 15 mensen in de zaal. Het ging prima en ook Jin, een van mn begeleiders, vond t goed.

Na de conferentie pikten Hattie en Jules me op in Brissy en zijn we naar the Sunny Coast gereden voor een concert van THE CAT EMPIRE !!! Een band uit Melbourne en ze zijn echt super! Jules is groot fan (kan ook niet anders, want ze komt uit Melbourne) en ze had ons al warm gemaakt met een dvd met live optredens, WAUW ook Hattie en ik waren op slag verliefd op Felix de leadsinger We hadden er dus onwijs veel zin in!! En dit was meteen activiteit nummer 3: girls weekend.
Nadat we hadden ingecheckt in ons apartement in Noosa kwamen we erachter dat we weer 40 minuten terug moest rijden naar de kroeg waar t concert was. Stom! Maar goed, das geen problem in Australie, als hier iets om 8 uur begint, begint het in werkelijkheid een uur later. Het concert was AMAZING!! We stonden helemaal vooraan en hebben anderhalf uur van geweldige muziek (en Felix) mogen genieten.
De volgende dag hebben we doorgebracht in Noosa. Na een heerlijk ontbijt bij Aromas (dat had ik nog onthouden van de afgelopen keer in Noosa) zijn we naar t National Park gereden. Na een mooie wandeling langs de kustlijn, kwamen we aan bij Alexandra Bay. Alexandra Bay is een officieel naakstrand en aangezien het in Australie niet gebruikelijk is om topless te zonnen was het voor ons te kans om hier de witte bikinilijnen weg te werken. Maar dat was achteraf toch niet zo’n goed idee… Het was er niet heel druk, maar de mensen die er rond liepen waren voornamelijk mannen. Er die lagen zich verderop zichtbaar te vermaken toen we gingen zwemmen. Ja, en denk het ergste, met zichzelf! MEN ARE DISGUSTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Goed, we hadden er vrij snel genoeg van dus en besloten maar weer terug te gaan. Andy was ook in Noosa en daar hadden we mee afgesproken voor lunch. MMMM, Noosa staat bekend om de goede restaurants, en ook het broodje gerookte zalm hier was delicious! Andy nam ons daarna weer mee terug naar t National Park en daar hebben we een wandeling door het bos gemaakt, waar Andy ons, als environmental science student, een botanische les gaf. Erg leuk.
Zondag stond ik op t rooster voor de tweede patrol. Samen met Anne, Nathaniel en little Dan hebben we de hele middag in onze mooie geel-rode uniformen op het strand gezeten. Het was, met alleen een paar kwallenbeten, een rustige en gezellige middag.

  • 27 November 2006 - 00:06

    Leonie:

    Hee Karin, zo te horen vermaak je je nog prima daar! Maarreh, blijkbaar wordt het echt tijd dat je weer naar Nederland komt als je de namen van je Nemesis ploeggenootjes niet meer uit elkaar kan houden...(ik zal me nog even voorstellen: ik ben Leonie, Elize is die blonde;)) Ben benieuwd hoe je het gaat vinden om weer terug te gaan. Heb je er al een beetje zin in? Groetjes en tot snel!
    Leonie

  • 27 November 2006 - 08:19

    Lieve Karin:

    De hulpsinten in Australië hebben weer goed hun werk gedaan.
    Maar ze kunnen die warmte daar niet echt goed aan.
    Dus voor 5 december zijn ze weer in Nederland
    en bieden hier de helpende hand.
    Helaas voor de familie geen cadeautjes deze keer.
    Misschien gaat de kerstman voor jullie door wind en weer.
    En anders wacht maar tot volgend jaar,
    dan zijn jullie weer allemaal bijelkaar.
    Groeten van Sint

  • 27 November 2006 - 10:40

    Mandy:

    Wow wat een nurdy outfits!!Hahaha worden jullie daarin wel serieus genomen???

  • 27 November 2006 - 18:03

    Ariette:

    Jeetje, wat maak je toch lekker veel mee daar. Zal nog saai worden hier in Nederland. Van Houdijn moet ik nog zeggen dat hij ook graag naar de lama's kijkt. Hij weet nog niet dat Sint dat weet en hem zal verrassen met een dvd ervan. En ja, wij hebben ook al de schoen gezet. Tot over een paar weekjes, liefs van ons drietjes

  • 27 November 2006 - 19:33

    Jessica:

    Hey Karin,

    Het is hier fantastisch! We zijn hier net, maar alles is al mooi. Het is alleen wel heel koud! Ik hoop dat je operatie goed is gegaan! Tot 9 december!

    Kus

  • 27 November 2006 - 22:42

    Karin:

    Ja, die stomme kapjes hebben misschien wat uitleg nodig. We dragen die voor het geval we iemand uit t water moeten redden. Vanuit de reddings helikopter kunnen ze dan zien dat je life saver bent. Vandaar... (maar ze blijven stom)

  • 02 December 2006 - 16:44

    Bep:

    Hoi karin. het zit er bijna op,geniet nog even. ik heb je steeds met veel plezier gevolgt. Goeie reis terug en veel succes verder met je studie.groeten bep
    (vriendin van je lieve mam.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gold Coast

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 64902

Voorgaande reizen:

08 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zuid-Amerika

10 November 2008 - 14 Januari 2009

Nepal

Landen bezocht: