van Lima naar Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van karinboslooper - WaarBenJij.nu van Lima naar Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van karinboslooper - WaarBenJij.nu

van Lima naar Arequipa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2010 | Peru, Arequipa

Lieve allemaal,
eindelijk het vervolg van de reis naar Arequipa!
Nog twee dagen heb ik doorgebracht in Lima en dat was er eigenlijk een teveel. Maandag heb ik de Monastry of San Fransisco bezocht met gruwelijke catacombes waar de botten van 25000 mensen liggen in grote bakken van wel 4 meter diep en gesorteerd op schedels, en de botten van de ledematen. Heel bizar. Ook was er een mooie bibliotheek met meters aan antieke boeken in Grieks en Latijn.. mensen met aangetoonde belangen mochten de boeken inkijken, wij mochten het alleen van verre afstand bewonderen. De kerk zelf was weinig bijzonder, net als de San Pedro die er om de hoek zat. Ik heb me verbaasd over het aantal potsierlijke afbeeldingen van Jezus en Maria met slingers, nepbloemen en kunstlicht in alle kleuren. De ochtend kerken bezoeken heb ik afgesloten met een lunch bij Franse nonnen (op aanraden van de LP). Zeer vriendelijk ontvangen in de veronderstelling dat ik Frans was:) Heerlijk gegeten. ´s Middags heb ik de local market bezocht in de buurt van Casa Ana met groente en fruit, maar ook gruwelijke hele kippen die opgeknipt worden getoond met alle organen in situ, bah!
Dinsdag kwam Petra eindelijk aan in Lima. Dat was nog wel even spannend allemaal. Petra stond s ochtends op de voicemail dat ze in Quito stond met vertraging, maar volgens de flight tracker zou haar vliegtuig op tijd zijn geland. Ik snapte er niks meer van en ben op de gok de geschatte aankomsttijd die Petra had doorgebeld naar het vliegveld gegaan. Na wat omzwervingen hebben we elkaar GELUKKIG gevonden. En wat bleek, ze was een tussenstop te vroeg uitgestapt en kon gelukkig mee met andere vlucht naar Lima. Zelf op tijd om de nachtbus naar Arequipa te halen! Met een mega'lixe bus van Cruz del Sur zijn we in 16 uur naar Arequipa gereden. Te vergelijken met de Business class in een vliegtuig, ENORME stoelen compleet met televisie en maaltijden aan boord. Uitermate relaxed!

Om 1 uur aangekomen in Arequipa, een heerlijke stad in vergelijking met Lima! Daarvoor een andere keer meer. Ik ga nu mijn tas verder inpakken voor de trek van morgen. 5 dagen in de Colca Canyon op het programma en we worden om 3 uur vannacht al opgehaald.

Tot snel!

Liefs Karin

  • 16 Juli 2010 - 09:00

    Mam:

    Ik heb de Colca Canyon opgezocht in Google. Dat wordt een prachtige trek. Veel plezier. Liefs Mam

  • 16 Juli 2010 - 12:07

    Anne K:

    Ha Karin, klinkt erg goed daar! Groetjes Vanuit Vietnam

  • 21 Juli 2010 - 11:13

    Anne VB:

    Hee Karin, hoe was je trek? Klinkt alsof je het wederom goed naar je zin hebt (wie wil er nou niet lunchen met Franse nonnen?). Ben benieuwd naar de rest van de verhalen en misschien foto's! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 64900

Voorgaande reizen:

08 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zuid-Amerika

10 November 2008 - 14 Januari 2009

Nepal

Landen bezocht: