Puno ' - Reisverslag uit Puno, Peru van karinboslooper - WaarBenJij.nu Puno ' - Reisverslag uit Puno, Peru van karinboslooper - WaarBenJij.nu

Puno '

Door: Webmaster

24 Juli 2010 | Peru, Puno

Lieve Allemaal,

dit keer een korter berichtje vanuit Peru:)

Na een mooie reis met de bus van Arequipa naar Puno hebben we 2 dagen lekker de toerist uitgehangen met georganiseerde tours. Na aankomst in Puno werden we de volgende dag alweer heel heel vroeg opgehaald voor een dagtocht op het Titicaca meer. In een prima boot zijn we eerst naar Uros (of the floating islands) gevaren, waar alles op riet en van riet is gemaakt. Bijzonder om te zien, maar errug toeristisch. Bij elke woongemeenschap meerde een boot aan en op zo´n eiland wordt een groot toneelspel opgevoerd door de bewoners. De uitleg over de bouw van het eiland en de huizen was wel leuk, en daarna kregen we een rondleiding bij de huizen. Deze zijn erg primitief op het eerste gezicht, maar bij elk huis staat een zonneboiler en een sateliet, dus ze zijn door alle toerisme nu ook van enige luxe voorzien. Het doel was natuurlijk zoveel mogelijk souvenirs te verkopen, maar wij hebben bedankt voor alle miniatuur rieten huisjes en boten:) De volgende stop van Taquile, zo´n 2.5 uur varen van Uros. Heerlijk tochtje op de boot met mooi uitzicht over het meer en de ruim 6000m hoge bergen die in de verte te zien zijn. Op het eiland wachtte een heerlijke lunch met vers gevangen forel. En na een korte wandeling op het eiland zat de trip er alweer op en wachtte een 2.5 uur lange vaartocht terug naar Puno. Terug in het hostel werden we meteen weer aangesproken door een van de mannen van het personeel die ons wel even het uitgaansleven van Puno wilde laten zien. Dus een paar uur later stonden we in de plaatselijke discotheek op de lokale hits te dansen onder het genot van Pisco Sour (de Peruaanse cocktail). Zoals beloofd de nodige salsa muziek, dus we hebben heerlijk salsa gedanst, Peruaanse stijl. Supermooie avond!!

De volgende dage ging alweer op 6 uur de wekker voor de busrit naar Cusco. We hebben gekozen voor een toeristische trip om ook de archeologische plekken onderweg te bezoeken. En zo in een 8 uur durende busrit prima vol te houden. Onder begeleiding van een gids hebben we diverse interessante plaatsen bezocht en natuurlijk was er een uitgebreide lunch zoals de Peruanen hier gewend zijn.

Vandaag hebben we lekker in Cusco rondgelopen. Heerlijke stad met een relaxte sfeer. We hebben de nodige cultuur opgesnoven in de imposante kerken aan de Plaze de Armas, het Inka Museum en het Coca Museum. Maar ook lekker veel rondgeneusd op de lokale markten en uitgebreid geshopt voor souvernirs. Heerlijke dag! En morgen staat de tweede trek op het programma, de Salkantay trek. We hebben net de brieivng gehad met de gids en het wordt een pittige tocht met ruim 8-9 uur per dag lopen. Dus net iets hoger, langer en kouder dan de Colca Canyon. Maar we hebben er alle vertrouwen in dat we met onze getrainde benen de tocht gaan volbrengen. De tas is gepakt, de schoenen ingevet en na een goede pasta maaltijd nu vroeg op bed. Morgen gaat namelijk om 4 uur (!) alweer de wekker!

Na de trek volgt er weer een bericht!

Tot snel!

Liefs Karin

• 25 Juli 2010 - 09:43

Anne K:

Succes en veel plezier met je trek!!

• 25 Juli 2010 - 11:08

Elize:

Hoi Karin! Succes met je volgende tocht! De 4daagse van Nijmegen is er niets bij.. Ga je ook nog naar de Machu Pichu? Ben benieuwd naar foto's!