Happy New Year! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van karinboslooper - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van karinboslooper - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

01 Januari 2009 | Nepal, Kathmandu

Oud en nieuw in Kathmandu, waar de oliebollen, champagne en vuurwerk ontbraken, maar het zeker niet minder gezellig was. Samen met Petra, haar zus met vrienden (ook in Nepal voor stage) en Gareth hebben we een heel gezellig avond in Thamel gehad. Uitgebreid gegeten, en om 12 uur met cocktails ipv champagne het nieuwe jaar ingeluid. En ook al is het niet het officiele nieuwjaar in Nepal (we leven hier in 2065), voor de Nepalezen genoeg reden voor feest:)

Gisteren was de laatste dag in Kanti's. Ik hou nooit van laatste dagen en afscheid nemen, maar ik was heel heel blij dat ik een van m'n patientjes naar huis heb ontslagen. Zo ziek als ze was toen ik hier net begon, zo opgewekt en vrolijk heeft ze het ziekenhuis verlaten. Een mooie laatste dag dus:) Het echte afscheid bewaar ik nog even voor m'n echt allerlaatste dag in Kathmandu na de trek.

Vandaag de laatste inkopen doen voor de trek. Heb echt een vermogen uitgegeven aan warme kleren etc, want de temperatuur schijnt daarboven 's nachts tot -10 te dalen en in de lodges moeten we t zonder verwarming doen. Heel spannend allemaal, maar onwijs veel zin in. Na 4 weken Kathmandu kijk ik wel uit na frisse lucht, zonder verkeer en mensenmassa's.

Tot snel!

Liefs Karin


  • 01 Januari 2009 - 08:44

    Loes:

    Hallo Karin
    IK wens je een heel gelukkig en gezond 2009 nog veel plezier, en kom veilig weer thuis

    Liefs

  • 01 Januari 2009 - 09:46

    Mam:

    Lieverd,
    Een heel gelukkig nieuwjaar, geniet van de tocht naar Langtang.
    Dikke knuffel

  • 01 Januari 2009 - 10:01

    Dorien:

    Hey Karin!! Een gelukkig nieuwjaar en veel plezier nog met je laatste deel van de reis!!

    Liefs Dorien.

  • 01 Januari 2009 - 10:54

    Anneke:

    Lieve Karin, voor jou ook een heel fijn en gelukkig 2009. Geniet nog even van je laatste weken en van de tocht die je nog gaat maken.
    Liefs, Anneke

  • 01 Januari 2009 - 11:14

    John Van Genderen:

    Hoi Karin,

    natuurlijk ook vanuit Heeze, koud buiten maar behaaglijk bij de kachel, wensen Peter en ik jou het allerbeste voor 2009.
    Geniet inderdaad van de frisse lucht en de rust tijdens je trek.

    Hartelijke groeten John en Peter

  • 01 Januari 2009 - 13:41

    Elize:

    Gelukkig nieuw jaar girl!!!!

  • 01 Januari 2009 - 13:53

    Laurie:

    Hoi Karin

    Allereerst een heel gelukkig 2009! Vind het erg leuk je belevenissen te volgen. Kan me voorstellen dat die extra maand na onze vakantie veel indruk heeft gemaakt. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het daar in het ziekenhuis eraan toe gaat. Dan zijn wij toch echt verwend. Het eind komt in zicht voor je he, maar eerst nog een leuke trekking. Ben erg benieuwd hoe het je zal bevallen. Missch een kleine troost, hier is het ook -10 's nachts op het moment...klein detail is dat wij wél verwarming hebben:).

    Veel plezier en een goede reis terug straks!

    groetjes
    Laurie

  • 01 Januari 2009 - 14:04

    Hinke:

    Karin, jij ook!!

    En het is hier óók ver-schrik-ke-lijk koud, geen min tien, maar wel een gevoelstemperatuur van min vijfendertig. Mijn verwarming is niet in staat om mijn Amsterdamse zeven vierkante meters te verwarmen, maar dat doet de alcohol in mijn bloed nog, tot nu toe. Dus niets te klagen! Wanneer kom je weer thuis?

    Veel, veel liefs en sterkte!

  • 01 Januari 2009 - 14:06

    Hinke:

    Oh, ik lees het al. Ik moet naar Heeze.

  • 01 Januari 2009 - 17:16

    Wilfried:

    Hoi Karin,

    Allereerst een fantastisch 2009.
    Ik kan me voorstellen dat je nu wel weer genoeg hebt van de lucht en mensenmassa van Kathmandu.
    Veel plezier tijdens de trek naar Langtang.

  • 01 Januari 2009 - 18:24

    Jorieke:

    he karin, gelukkig nieuwjaar natuurlijk!heel veel plezier tijdens je tocht en tot snel alweer. veel liefs van jorieke

  • 01 Januari 2009 - 23:31

    Middel En De HazenB:

    Ha lieve Bozzl!

    Wat fijn dat je trip gaat beginnen! stervenskoud weliswaar, kan je vast wennen aan voor als je terugkomt ;) Uiteraard een gelukkig nieuwjaar vanuit Londen (waar colin F en pierce B toch echt om de hoek wonen!!!).

    Liefs, H en M

  • 02 Januari 2009 - 08:51

    Ilse:

    Gelukkig nieuwjaar!! Geniet van de trek, en inderdaad goed inpakken dan maar! Hier is het ook koud, maar -10 halen we nog niet. Wel lekker kunnen schaatsen!
    Liefs

  • 02 Januari 2009 - 10:29

    Anne K:

    Hey Karin,
    Jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar. Naar het zeggen is een goed begin het halve werk en voor jou is 2009 in ieder geval goed begonnen ;) Xx

  • 02 Januari 2009 - 10:48

    Leonie:

    Lieve Karin, jij ook een heel gelukkig nieuwjaar gewenst, veel plezier en mooie ervaringen gewenst op je tocht! Tot snel, groetjes van Leonie

  • 04 Januari 2009 - 13:37

    Renate:

    haihai!!

    ik heb even een marathon 'karin-verhalen' gedaan:) ik liep wat achter, maar ben weer helemaal bij. Een heel goed nieuwjaar nog gewenst!!

    liefs

  • 09 Januari 2009 - 13:27

    Florianne:

    Hee Karin,

    Door bij google 'Kanti children hospital' in te tikken kwam ik op jouw site. Samen met een studiegenootje ga ik vanaf volgende week 4 weken stage lopen in het KCH. Heel erg leuk om alvast wat te lezen over het reilen en zeilen in het ziekenhuis. Nu is onze vraag hoe jij aan het gastgezin bent gekomen? Is dat via het ziekenhuis gegaan? En is het misschien mogelijk dat wij daar kunnen verblijven? Door jouw enthousiaste verhalen lijkt ons dat wel wat!
    We horen het heel graag van je!! je kan mij mailen op floriannevehmeijer@hotmail.com.
    Alvast bedankt en veel plezier met reizen!
    Groetjes, Florianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal

Rondreis Nepal, stage in Kanti's Children Hospital en Langtang trek

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2009

Thuis

12 Januari 2009

kort berichtje vanaf Singapore

10 Januari 2009

Langtang trek

01 Januari 2009

Happy New Year!

27 December 2008

Kerst in Kathmandu
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 64928

Voorgaande reizen:

08 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zuid-Amerika

10 November 2008 - 14 Januari 2009

Nepal

Landen bezocht: