Aankomst in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van karinboslooper - WaarBenJij.nu Aankomst in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van karinboslooper - WaarBenJij.nu

Aankomst in Kathmandu

Door: Webmaster

17 November 2008 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

een allereerste berichtje vanuit Nepal. Twee dagen geleden zijn we aangekomen in de hoofdstad Kathmandu, na een iets minder comfortabele vlucht vanuit Singapore. Op het vliegveld werden we opgewacht door Kees de reisleider (al ruim 20 jaar, maar naar eigen zeggen geen gids maar reisleider, dus hij regelt de boel en dat is het). Met de bus maakten we meteen kennis met de chaos van het verkeer van Kathmandu. Geen regels, maar doorrijden door middel van veel toeteren. Het hotel is een oase van rust in deze hectische, drukke, vieze stad. En best luxe met (warme:)) douche en electriciteit en zelfs internet, al vallen de lichten zo nu en dan wel uit.
Na inchecken en opfrissen hebben we een eerste wandeling door Thamel gemaakt, de toeristische wijk van Kathmandu waar het stikt van de winkels met allerlei souvenirs etc. Het is overdag een prima temperatuur en lekker zonnig, dus met een biertje op het terras een echt vakantiegevoel:) s Avonds heerlijk gegeten met de groep in een Indiaas/Nepali restaurant en als een blok geslapen:)

• 17 November 2008 - 15:46

Hinke:

Ha Karin,
    Lees vaak zulke verhalen tussen juni en september, dan gaat iedereen massaal op vakantie. Maar gewenningsreisverhalen in november zijn wel iets anders. 't Is hier zó grijs dat ik me niet kan voorstellen dat het ergens anders wèl heel mooi en nieuw en bijzonder is. Sterkte in de viezigheid en houd ons op de hoogte!