Trekking deel I - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van karinboslooper - WaarBenJij.nu Trekking deel I - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van karinboslooper - WaarBenJij.nu

Trekking deel I

Door: Webmaster

22 November 2008 | Nepal, Bhaktapur

Lieve allemaal,

Na een fantastishe eerte week zijn we gisteren aangekomen in het prachtige plaatsje Bhaktapur, waar we na drie dagen wandeltochten weer tijd hebben om te relaxen:) Dus ook weer tijd voor een update

DAG 4 Wandeltocht van Sangku naar Nagarkot

Vroeg in de ochtend zijn we met de bus vanuit het hectische Kathmandu naar Sangku gereden, een hele verademing! Vanuit Sangku begonnen we een wandeling langs een boeddhistische tempel en diverse Newari dorpjes met overal vriendelijke mensen en enthousiaste kinderen. Na een behoorlijke klim werden we beloond met een prachtig uitzicht over de bergtoppen van de Hymalaya keten en de rijstvelden in de vallei. De guesthouse lag op een helling van voor Nagarkot en ook vanaf de hotelkamer konden we genieten van het uitzicht. Helaas door stroomuitval geen warm water en verlichting, maar dineren bij kaarslicht was ook erg gezellig.

Overdag is het hier heerlijk zonnig en warm, maar s avonds koelt het sterk af, ook in de huizen, want verwarming kennen ze hier niet. De dikke fleece truien en thermo kleding komt dus wel van pas.

DAG 5 Nagarkot naar Dhulikel

S ochtends werden we om 5.15 (!!) al gewekt door het hotelpersoneel. De reden was niet helemaal duidelijk, maar we waren dus ruim op tijd wakker om de zonsopgang boven de bergtoppen te zien.
Na het ontbijt meteen een pittige klim naar Nagarkot, met alweer mooie views van de vallei en de bergen. samen met de Nepalese gidsen zijn we naar Nala gewandeld, en vervolgens naar Banupa. Hier belandden we weer in de hectiek van het stadsleven. De laatste kilometers hebben we met de plaatselijke bus afgelegd, ook een hele beleving op zich (peking express moment:)) Een stampvolle bus nieuwsgierige Nepalezen, die zigzaggend en toeterend naar Dhulikel reed. Het hotel hier was van alle luxe voorzien. Warm water en (heel heel fijn) een open haard in het restaurant. Dus na een lange wandeltocht lekker met een boekje en Nepalees bier bij een warm vuur gezeten:)

DAG 6 Dhulikel, Namo Buddha en Panauti

Een pittige wandeltocht vandaag van ruim 20 km berg op, berg af. Vanaf Dhulikel zijn we naar Namo Buddha gelopen, een nieuw en enorm kitsch boeddhistisch klooster. Daarnaast wel een mooie stupa, waar onze gidsen een heerlijke lunch voor ons klaar hadden gemaakt. Vanuit daar ging de wandeltocht verder door de rijstvelden in de vallei. Na ruim 7 uur lopen kwamen we aan in Panauti en was ik gelukkig niet de enige die er goed doorheen zat. Ook hier stonden nog wat tempels op het programma, maar ik zat echt aan mn tempeltax, dus ben lekker in de zon gaan zitten tot we met de bus weer terug gingen naar Dhulikel voor een welverdiende warme douche en heerlijk buffet.

We eten hier trouwens bijna elke avond de typisch Nepalese maaltijd: rijst, dhal (kruidige linzensoep) en groentencurry. Erg lekker allemaal, maar mijn darmen zijn minder blij met alle spices. En ook mijn medereizigers hebben er last van, dus onze voorraden ORS, loperamide en Norit komen goed van pas:)

DAG 7 Changu Narayan en Baktapur

Met de bus zijn we afgezet bij Changu Narayan, een tempelcomplex ten noorden van Baktapur. Maar gezien de darmproblemen heb ik vooral het zeer smerige toilet gezien. Vanaf daar zijn we in 2 uur naar Bhaktapur gelopen, een prachtig rustig stadje ten westen van Kathmandu. Met nog stijve benen van de wandeltocht van gisteren, hebben we het lekker rustig aan gedaan vandaag. Bhatapur is bij uitstek een plaats om door straatjes en over pleintjes te struinen en ideaal voor souvenir shopping:)

DAG 8 Bhaktapur

Ook vandaag hebben we nog een vrije dag in Bhaktapur gehad. s cochtends zijn we nog met een lokale gids door de achterafbuurten gelopen. Omdat het vandaag de vrije dag is overal spelende kinderen, vrouwen die de was doen en mannen die kaarten.

Tot zover.. morgen gaan we terug naar Kathmandu, waarna onze reis vervolgt naar het Zuiden, naar Chitwan National Park en daarna een trektocht naar het noorden.
Wordt vervolgd!

Liefs Karin

• 22 November 2008 - 11:31

Middel:

fijn allemaal zeg! hier is het hagel, sneeuw en kou...Dat moet je horen als je daar zit :) Maandag op de F3 beginnen, iehh! Wel echt zin in!!

liefs en kus

• 22 November 2008 - 12:01

Mam:

Ik was net een berichtje aan het schrijven, toen je belde.
    Wat heerlijk om weer even je stem te horen!
    Daar dacht ik vanmorgen aan bij het wakker worden. Ik zei tegen papa dat ik je zo graag eventjes wilde horen.
    Telepathie?!

Dikke knuffel,
    Mam

• 22 November 2008 - 13:01

Anne VB:

hai hai! wel een lekker druk programma:) klinkt spannend! ben benieuwd naar de foto's! en hopelijk wen je snel aan al die kruiden;) liefs
    ps - even voor het extra vakantiegevoel: nederland = hagel&sneeuw&regen&storm

• 23 November 2008 - 12:17

Anne K:

hey Karin,

wat een mooie ervaring zo'n trekking tocht! Ik ben ook erg benieuwd naar je foto's! xx

• 24 November 2008 - 05:12

Dorien:

Hey Karin!!
    Klinkt echt heel mooi daar. zou zo met je ruilen!! (behalve die darmproblemen dan ;) ) Geniet van je verdere tocht!.
    Liefs dorien.

• 24 November 2008 - 09:08

Jannie Ten Wolde:

Hoi Karin, wat een andere wereld he? En de top of the world gezien. jee, wat zal dat indrukwekkend zijn geweest.

Groet,
    Jannie tw

• 24 November 2008 - 12:39

Jorieke:

He Karin, wat een mooie verhalen alweer. Ik ben enorm benieuwd naar je fotoos. Dat land moet fantastisch zijn! Heel veel plezier de komende dagen. Succes met je darmen. Lijkt me niet de meest relaxte combi trouwens, wandelen en letterlijke darmshit....

• 26 November 2008 - 10:10

Leonie:

Hoi Karin,

Het klink allemaal heel bijzonder, jouw reis! Hoop dat je lichaam snel gewend raakt aan het voedsel! Heel veel plezier en ik hoop dat er nog veel mooie zonsopgangen en 'peking-express momenten'volgen!

Liefs van Leonie

• 28 November 2008 - 16:35

Maartje:

Hee Bozzl! Goeie verhalen allemaal! Geloof ook dat je in het goede -terroristenvrije- gebied zit, toch? Succes met de darms, en geniet ervan! (cliiiimb every mountaaaain...) Liefs Buis