Kanti vervolg: Refreshment Day - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van karinboslooper - WaarBenJij.nu Kanti vervolg: Refreshment Day - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van karinboslooper - WaarBenJij.nu

Kanti vervolg: Refreshment Day

Door: Webmaster

21 December 2008 | Nepal, Kathmandu

Lieve allemaal,

vervolg van de stage in het Kanti's, week 2 zit er al weer op, de tijd vliegt echt voorbij. Al met al een zware week achter de rug. We hadden deze week een aantal zeer kritieke patientjes, waarvan helaas een meisje met leukemie het niet heeft gehaald. Dat nieuws kwam wel hard aan, helemaal omdat je na twee weken wel een band hebt met de patientjes. Met een andere jongen, die een trombosebeen heeft als gevolg van leukemie (DIS, zeer interessante casus) gaat het gelukkig beter en lijkt de therapie aan te slaan.

Maar gelukkig is er ook leuk nieuws, gisteren zijn we met 50 onco-kids op stap geweest tijdens de Refreshment Day! Afgelopen week hebben we met de artsen nog een aantal keer vergaderd, (wat in het Nepalees gebeurd dus heel veel krijgen wij er niet van mee) en hebben we de laatste voorbereidingen getroffen. Het was echt een fantastische dag. Natuurlijk wel op z'n Nepalees, wat bij ons Nederlanders nog wel voor wat frustraties zorgde. Maar hier lijkt niemand zich er aan te storen (misschien voor ons punctuele Nederlanders ook een goede les:)) Met bussen werden de kinderen naar een lokatie in een dorpje vlakbij Kathmandu gebracht en daar hadden de kinderen uit het dorp een heel programma bedacht met dansoptredens en een karate demonstraties. Het idee erachter was om normale kinderen met kinderen met kanker in contact te brengen omdat er hier maar weinig bekend is over kanker en er een soort taboe op rust om erover te spreken. De vrijwilligers van het ziekenhuis hadden daarom nog een toneelstuk geschreven over een kindje met kanker die uiteindelijk geneest. Al met al een onwijs leuke dag, vooral voor de kinderen die nu even niet een dag niet ziek zijn.

Helaas helaas ben ik mijn geheugenkaart met echt ALLE foto's verloren... lost en never found vrees ik, echt onwijs balen. Vandaag nog een laatste zoektocht, maar denk dat ik de foto's niet meer terug zie..:( :(

Fijne kerstdagen allemaal en tot mails!

Liefs Karin

• 21 December 2008 - 13:13

Ilse:

Hey Karin!
    Wat onwijs balen van je foto's!!! Kun je via je reisgenoten nog wat foto's bemachtigen?!
    Leuk initiatief met alle kinderen. Succes verder!! En alvast fijne kerstdagen toegewenst!
    Liefs

• 21 December 2008 - 17:30

Jorieke:

Leuk en interessant om je verhalen te lezen. Maar heb ook wel zin om gewoon weer aan tafel met je te kletsen over je belevenissen!Hoe ziet kerst er uit daar,en oud en nieuw?veel plezier nog, liefs jorieke

• 21 December 2008 - 19:30

Jessica:

Hey Karin,
    Ik hoop dat je je geheugenkaartje nog terug gevonden hebt. Je mag natuurlijk een kopie van alle foto's die ik gemaakt hebt.
    Klinkt allemaal wel heftig wat je daar meemaakt in het ziekenhuis, maar ontzettend mooi dat je de kinderen daar een leuke tijd kunt bezorgen.
    Ik begin langzaam weer gewend te raken in Nederland, hoewel het wel saai wakker worden is in je eentje. Nog heel veel plezier in Nepal en tot in Groningen.
    Groetjes van je ex-kamergenootje

• 21 December 2008 - 21:10

Arnold Boon:

Hallo Karin, je maakt wel heftige zaken mee zeg; sterkte ermee. Wel zwaar K..... dat je al je foto's kwijt bent zeg. Ik zal je (als troost) later nog leuke foto's zenden; wil hier met de feestdagen wat tijd voor vrijmaken. Wel, ondanks deze tegenslag, geniet lekker van de feestdagen en ik kijk uit naar je volgende mail!
    Doei. Arnold

• 22 December 2008 - 08:02

Annemarie:

Ja het was inderdaad echt een leuke dag!! Ja die foto's balen, maar gelukkig zijn er nog foto's van andere mensen:-)

• 23 December 2008 - 12:01

Leonie:

Hey Karin,
    Erg leuk om je belevenissen te volgen! Alvast een fijne kerst, hoe dat er dan ook voor jou uit gaat zien dit jaar....
    Liefs van Leonie

• 24 December 2008 - 09:24

Ariette:

Hoi lieve karin, wat doe je weer veel onvergetelijke indrukken op!Wel balen van je foto's, nu maar alles goed in je eigen geheugen opslaan. Fijne tijd nog, liefs van Houdijn (vega geworden!), Eline en Ariette

• 24 December 2008 - 13:15

Melvin:

Hey Karin,
    wat balen zeg van al je foto's!! Alvast fijne feestdagen!

groetjes

• 25 December 2008 - 12:09

Ilse:

Hey Karin!
    Fijne kerstdaagen!!! Maak er een mooi feest van daar.

xx

• 25 December 2008 - 19:00

Wilfried:

Karin,

Prettige feestdagen daar in Kathmandu.
    De verhalen uit het ziekenhuis zijn voor nederlandse begrippen onvoorstelbaar.
    Ik vind het leuk om te lezen dat je daar goed opgevangen wordt. Vooral de zo'n bruiloft lijkt me heel bijzonder om mee te maken.
    Ik wens je nog een hele leuke tijd daar in Nepal.